Onze taken bestaan uit:
- Het signaleren en bewaken van achterstanden in de betaling en wanneer nodig het nemen van stappen tegen wanbetalers;
- Het beheren van de op naam van de vereniging gestelde betaal- en spaarrekeningen;
- Het verrichten van betalingen namens de vereniging ten laste van de bankrekening;
- Het opstellen van de jaarrekening en begroting.
Het jaarlijks opstellen & begeleiding van:
- Een jaarrekening, inzake de opbrengsten en kosten over het afgelopen verenigingsjaar;
- Een balans, inzake de activa en passiva van de vereniging;
- Een begroting voor het komende boekjaar;
- Een berekening van de verschuldigde voorschotbijdrage, naheffing of extra bijdrage van de leden;
- Een overzicht van de reservefondsen;
- Het begeleiden van de kascontrolecommissie bij de uitoefening van de controle en het desgevraagd verstrekken van nadere informatie;
- Het uitvoeren van besluiten of toezien op de uitvoering van besluiten van de vereniging betreffende administratieve of financiële zaken;
- Het verzorgen van de correspondentie over financiële en administratieve zaken;
- Alle stukken die betrekking hebben op de financiële administratie en ledenadministratie worden maximaal 7 jaar gearchiveerd.